Za potrebe bržeg transporta drveta 1902. godine
izgrađena je uskotračna pruga Zavidovići- Careva Ćuprija- Olovo –Han Pijesak,
koja je imala višestruki uticaj na razvoj ovih naselja pa i same Careve
Ćuprije. Usljed mogućnosti bržeg transporta drveta, dolazi do naglog povećanja
broja zaposlenih u šumarstvu kao i na samoj željeznici. Željeznička pruga se
odrazila na promjenu položaja i značaja pojedinih naselja kao npr Careva
Ćuprija. Pruga je omogućila veću pokretljivost stanovništva i bržu i veću
razmjenu dobara. Pored ove glavne željezničke pruge za potrebe bržeg i lakšeg izvoza
drvne mase građene su posebne šumske željeznice. Pruga uskog kolosijeka u
vrijeme II svjetskog rata, a i poslije sve do 1969. godine služila je za izvoz
drveta sa ovog područja za potrebe razvoja industrije „ Krivaja „ u
Zavidovićima, kao i drveta koje je namijenjeno izvozu. Godine 1969. pruga uskog
kolosijeka je zbog nerentabilnosti, a i modernizacije željezničkog saobraćaja
ukinuta.
Cestovni saobraćaj na ovom području dugo je bio
nerazvijen. Za potrebe eksploatacije šuma , građeni su šumski putevi na cijelom
ovom području, ali nije bilo savremenog putnog pravca za povezivanje s ostalim
mjestima. Ukidanjem najprije sporednih putnih željezničkih pravaca, a kasnije i
pruge Olovo- Zavidovići, cestoovni putni pravci dobijaju sve veći značaj. Putni
pravac Olovo- Zavidovići izgrađen je po trasi nekadašnje pruge uskog
kolosijeka. Put je dovršen 1972. godine i predstavlja veoma važnu sobraćajnicu
ovog područja. Na glavni putni pravac nadovezuju se seoski putevi. Iz Careve
Ćuprije se granaju puteve za Olovo, Zavidoviće, Dubošticu i Kamensko. Kroz
Carevu Ćupriju prolazi regionalni put R 467 Olovo- Solun- Čuništa- Careva
Ćupriju-Ribnica- Vozuća- Zavidovići dužine oko 72 km.
Željeznička pruga kroz Carevu Ćupriju
Regionalni put R-467 Olovo Zavidovići mjesto Careva
Ćuprija
Photo : (Rotić Almer)
No comments:
Post a Comment